Varje morgon...

...slår jag och E på TVn för att få ta del av nyheterna. Det känns som en viktig del av våra konsulära uppgifter att vara uppdaterade. Idag informerade de om att det nu finns ett nytt varningsystem ifall man glömmer sina barn i bilen. VA? Glömmer sina barn i bilen, bara idioter gör det!!!! Eller kanske ska jag säga amerikanare. När du går ut ur din bil komemr du ihåg att ta med handväskan så det inte ligger något i bilen av värde för evenutella tjuvar. Men har du barn kommer du väl för bövelen ihåg dem utan att något som hänger på din nyckelknippa börjar pipa???!!!! Även om jag älskar att bo i detta land upphör jag aldrig att förvånas över hur mycket skit de kommer på, och hur dumma många av dem verkar vara. Hur mycke ologiska saker! En sak de har dock som är superbra är Carpool. Eftersom det finns sjukt mycket bilar och eftersom alla amerikaner kör varsin bil har de nu en egen fil för de bilar som har fler än EN passagerare. Så när vi körde till LA var vi TRE i bilen och fick därför en egen fil att köra i och susade om alla andra! Jihaaa! Det var inte många som körde i den filen så trots att du får en egen fil när ni åker tillsammans uppmuntrar det inte amerikanare till att samåka. I know why. För den ostdrypande burgaren, supersize coca-colan och de tre pomme frites påsar måste JU få plats på passagerarsätet, hallloooo?

Eftersom detta är en healthy month så kommer nästa månad bli en make-over month. Yes, jag har börjat med teman på mina månader. Jag håller på att gå igenom min garderob då jag har kommit på att jag vill ändra min klädstil, har fått mega mycket inspiration de senaste veckorna och ser kläder på ett helt annat sätt än before! Så himla skoj! Eftersom håret ser ut som" hej kom och hjälp mig" så ska jag ändra det också, funderar på att bli mörkare...Shall I leave my blondness? HELL NO haha men en annan nyans got damn it!
Köpte världens finaste armband på Macy´s i LA  och är sugen på att rensa ut alla smycken och köpa nytt nytt nytt! Jag blev påmind idag om att mina skattepengar inte kommit än(GOT DAMN U SKATTEVERKET) så när de kommer, förhoppningsvis i Sept så kan jag få shoppa loss litta, lucky moi!
Dock ångrar jag att jag inte köpte denna klänning i LA eller vad tycker ni?

The winds of change, I can feel them och jag tror det beror på att jag mår.så.bra. Är det orättvist att man får ha det så bra som jag har det #knack knack i bordet#? Läste på en kompis blogg om karma. Jag tror faktiskt att jag förtjänar att ha det som jag har det om man tänker tillbaka två år...

O vet ni, jag ska faktiskt till LA nästnästa helg igen, again lucky moi!

CIao

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tycker du ska vara snäll med skatteverket ;) Varför inga pengar de borde verkligen ha kommit nu!



De hade ett sånt försök med en fil för fler passagerare ett tag i Stockholm, då var det folk som köpte barbaras och satt i bilen så det skulle se ut som de var fler (tror de fick använda bussfilen) Aja bara tok. Nu måste det sovas i Svealand! Kramen!

2008-08-06 @ 20:57:15
URL: http://teoria.blogg.se/
Postat av: julia

Vad vill du just veta av en skådespelerska?

Kanske lite knep? eller vad hon har på sig?

Nu har du chansen att ställe din personliga fråga iallafall, alla får 100% ärliga svar så fråga vad som helst.

http://jsomijulia.blogg.se/2008/august/fragestund-igen.html

2008-08-06 @ 21:07:16
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hörde du om de två små barnen (tror det var i Frankrike i båda fallen) som glömdes av sina föräldrar att dö i en stekhet bil för ett par veckor sen typ? Jag håller med dig - hur fan kan man glömma sina barn? Då är man alltbra självupptagen!

2008-08-06 @ 21:37:54
URL: http://petitemikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Klänningen var förresten skitfin! :)

2008-08-06 @ 21:38:40
URL: http://petitemikaela.blogg.se/
Postat av: Sanna

Barabaras hahaha gud va roligt ändå! Men jag e lite purken på dem att jag ej fått pengarna!



Ja allså folk glömmer ju sina barn titt som tätt men vad e d för folk egentligen, herregud!!!

2008-08-06 @ 21:45:38
Postat av: Erik

Ja du Sanna, vi får nog ta ett till besök i Santa Monica så du får köpt den där klänningen. Med den kan det väl inte vara några problem att hitta Mr. Right.

2008-08-06 @ 22:39:40
URL: http://www.rokaas.com
Postat av: Sanna

Det är allså den klänningen som ska få mig att hitta Mr Right, kommer jag vara nervös när jag bär den eller, hallååå eller!:)

2008-08-06 @ 22:46:50
Postat av: Fia

Angående dårar som glömmer sina barn: nån IDIOT hade lämnat sin två års unge i bilen utanför ett köpcentrum i typ västerås lr nåt sånt häromdagen. Helt sjukt! Stackars liten!



Angående håret: Sååå illa är det ju inte men inte riktigt din stil med TOKblont. Jag tycker du ska ha det som du brukar, du passar asbra i mer naturligt blont!!



Angående klänningen: GALET SNYGG! jag är avis!



Hoppas du har det bra (det låter så iaf!!)! Jag har kommit tillbaka till Öret efter 1 månads semester på Åland. Nu är det söka söka söka jobb som gäller! (å en del bloggande antar jag!)

2008-08-07 @ 00:09:30
URL: http://konservburk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0