Halifax!

Vi ville faktiskt inte åka hem. Inte alls. Halifax slår Fredericton i allt! Halv ett fredageftermiddag hoppade vi in i vår Pontiac Grand Prix som skulle ta oss till Halifax.
 Givetvis propsade jag på att köra, Me looove to drive and we were off! Resan gick fort, klart ligger man mellan 140-160 hela vägen så ska det la gå fort. Rastade gjorde vi mitt i Kanada kändes det som, där ingen annan någonsin varit eller där det vakren fanns tidningar, frisörer eller klädesaffärer, för MAJ GOD vad folk såg ut. Anywhooooo, resan fortsatte och väl framme i Hali checkade vi in på i mina studentögon LYX hotel!Underbara sängar, härligt badrum, underbar frulle och allt annat man kan önskar sig! SOm jag gör på alla hotell(bubbelbad),likadant blev det denna gången med dock utan bubblor:) Fredagkväll tog vi oss till en resturang som verkade till en början vara lite tveksam men som sen visade sig ha underbar mat och mitt sällskap och jag roade oss gott!Vi fortsatte till en klubb som hette The Dome men vår spanjors ID var LAMINERAT och därför släppte de ej in honom så istället slutade kvällen tidigt i de underbara sängarna! Lördagen började med underbar frukost följt av fyra malls och en snabb runda på stan. strosa i -15 grader är inte såå roligt. Men vi gjorde ett VIKTIGT stopp på vägenYes indeed, starbucks finns i mit hjärta och var tvunget att besökas! Det blev en del shopping och folket var mer modemedvetna(med kanadensiska mått mätt) och såg bättre ut i Halifax. Det visade sig också att Ozzy Osbourne var i stan för en konsert coch kändisgalen som jag är tog jag ett litet foto av hans hotell och turnébuss! vi hittade en urmysig resturanf för kvällen och intog där nachos och drinkar och eftersom drinkarna är sjukt billiga blev det en för mycket:) Sen fortsatte vi till Pacifico, en klubb med allt en klubb ska ha sjukt snygga killar, sjukt bra musik och sjukt billiga drinkar! Dock dök en varning upp på väggen runt två snåret-50 grader skulle det vara ute under natten så vi kastade oss in i en taxi och hem till hotellet. Det var en mycket mysig, rolig och spännande helg. Ny stad, nya människor och nya minnen. Vad som gjorde mig mest glad var när nagelstället deklarerade att det tar 35 minuter!!!! att göra naglarna och kostade en spottstyver av vad jag det gör hemma. Så nu har jag FINA naglar igen och sitter och funderar på VARFÖR det tar svenskar TVÅ timmar att göra naglar för 800 spänn när det kostar 300 här och tar 35 min för kinesen? För samma behandling, material och metod????
Bilresan hem gick ännu fortare.. tur inte det fanns några ghostcars(civilbilar) på vägarna, då hade jag varit screwed. Nu måste jag plugga

Ciao

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha ja det var ju en väldans skillnadmed naglarna! Sängarna ser ut som sända från ovan!!!! Låter som en lyckad helg!

2008-01-28 @ 01:15:08
Postat av: Anonym

den blonda rakade killen var ju söt. något för dig? /celis

2008-01-28 @ 18:22:51
Postat av: Fia

Man älskar ju att klaga på folk Over There men sängar vet dom hur man gör! Helt underbart fluffiga å härliga! Det låter som ni har haft det super, jag önskar att jag var rik så kulle jag komma å hälsa på i
några veckor! Haha!

En knasig sak hände idag. Jag tänkte "hmm kanske jag ska åka ner på stan å shoppa, behöver lite sällskap, vem är ledig idag...?" meeeeen nej det funkar ju inte, alla har ju flytt öret å det är bara jag kvar!!!! huj huj! stackars mej! tur att jag ska köpa mej en liten söt kissemisse som flyttar in om två veckor!

2008-01-28 @ 23:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0