I know...

Jag vet att man ska vara glad att man får bo på en plats där solen lyser hela dagarna. Där man kan sitta ute fram tills sena timmen och bara njuta av livet och vädret. Som svensk har man inbankat i huvudet att är det sol så ska man minsann ut och njuta av det.

Ändå kan jag inte låta bli att längta efter en regnig dag där man kan sitta inne med en kopp kaffe, sjukt många tidningar,filmer och lite godis från karamellkungen. Hur underbart det än är att leva i ett tropiskt paradis(typ) så gillar jag de fyra årstiderna, regnet(ibland, kanske ej så mycke som det regnar i Sverige nu vad jag hört) vintern, när våren kommer. I Kanada fick jag känna av vintern på redigt och nu får jag sommar juli-november. Det har varit och kommer bli ett spännande år, det är också nu tankarna börjar flyga kring vart jag ska planera mitt 2009. Jag har kommit fram till att jag gillar USA..skarpt. Men ska jag bo här blir det östkusten. Iaf ett år eller två. Eller så blir det ju mitt kära France. För jag.vill.inte.bo.i.Sverige. There u have it. Det blir inte Sverige. Om jag inte får ett superduper jobb med asbra betalt och roliga arbetsuppgifter!

Nåväl, fokus på praktiken och mina planer för mig själv här i San D!

CIao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0