Komplimanger..

...är aldrig fel att få eller att ge. Igår på det konsulära ärendet fanns det ett mexikanskr musikband. En av tjejerna som sjöng solo hade en helt underbar röst och när vi lämnade stället mötte jag henne i dörren. Jag sa till henne att hon sjöng underbart och hela hon lös upp(även om hon säkert vet hur bra hon sjunger) och tackade glatt.
Idag när jag gick in på postkontoret stannade en kille i dörren och sa: My, u look wonderful, baby! Skulle det hända i hemlandet skulle man ju ramla av stolen...
Det gjorde min dag än bättre och jag hoppas sångerskan igår blev glad av min komplimang. Det skadar inte att yttra sina positiva känslor till främmande människor, vi gör det alldeles för sällan!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0