March break

Så var man tillbaka i Freddy. Det har varit en mycket rolig och snöig vecka. Bussturen började på söndageftermiddag och tog oss till Quebec City där folk pratade massa franska och jag bara älskade det:)
Hostelet var supert med 5dollar frulle, fina rum och toaletter/duschar. Vi kunde spela ping pong och biljard och hade gratis internet. I Quebec besökte vi gamla stan, french-america museumet,och fina och goda restauranger. VI gick till vårt första H&M på två månader och handlade litta Det var skillnader på köpcentrumet där och här i FreddyMassa affärer och mycket snygga människor, något som verkligen inte finns i vår lilla stad, det var som att komma tillbaka till verkligheten. På måndagen gick vi till en nattklubb som tyvärr var folktom men det stoppade inte oss från att svänga de lurviga vilket vi gjorde non-stop i två timmar. Djn spelade musiken för oss så det kunde inte bli bättre! Quebec City är en urmysig stad med massa såhus, färglada och ligger nära vattnet. Det är ganska litet och ganska tyst men ger en underbart skön känsla av ministorstad, skulle nog inte vilja bo där men himla kul att ha varit där!
På onsdagen tog vi bussen till Montreal. Givetvis var det snöstorm så vi fick snällt vänta på buss nr två då första bussen ställdes in. Väl i Montreal ville inte taxichauffören köra oss till Hostelet då det var på samma gata som taxin stod på. Dock efter att ha skällt och levt på den ryska chauffören så gick han med på att köra iaf mig och min väska. Jag var ju ändå från Switzerland, nötta! Det tog 15 minuter med taxi och stackars mina fellow peeps gick och gick.
Jag kom fram till hostelet och fick där veta att vi skulle till en annan byggnad där vi skulle bo. Killen säger till mig att gå ut till hans bil för att vi ska köra dit....jag frågar försiktigt...den vita bilen som just nu blir TOWED? Allså borttagen för att den är felparkerad??
Killen började skrika och sprang ut och började skrika fula ord till killarna som tog bilen. DÅ blev de arga och värsta slagsmålet bröt ut och mitt i allt stod lilla jag...hahaha vilketn start på Montreal.
VÄldigt färglada hus och trappor i Montreal, vissa ser ut som spökhus,vissa som villa villerkulla men staden är urmysig och som ni vet så älskar jag storstäder så jag njöt av alla olika sorters människor, kaffestunder och massa shopping och sightseeing.
Vi hittade även en spansk restaurang och Manuels ögon sken som solen under hela kvällen då han fick vara den som översatte, fick prata spanska och äta spansk mat. Han var som ett barn på julafton och det var helt galet kul och se hur mycket han älskar sitt land och dess mat. Efter restaurangen gick vi och rökte vattenpipa och besökte sen nattklubb men som var sämre än något så vi tog oss hemåt igen. Däremot var torsdagens nattklubb betydligt bättre med massa snyggt klädda människor och man kände återigen att verkligheten var annorlunda än Freddy
Vi var tyvärr ej så uppklädda så vi kände oss lite malplacerade. Däremot var fredagsnattklubben rätta ställlet för oss alla. 90s musik hela kvällen och något för alla!
Det har varit en superskön vecka med party, shopping, sightseeing och bonding. Städerna var supernice och jag är overall helnöjd. Tillbaka i Freddy med noll kr på kontot och extremt träningsug så det är där jag kommer spendera de närmaste veckorna. På gymmet. Om fem veckor kommer päronen, sen är det sluttentor och sen är denna vistelse över, tiden har gått sjukt fort men satan vad roligt jag har det här!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Emelie

kul att ni haft kul=)

2008-03-09 @ 20:26:39
Postat av: Jenny

Härlig vecka!! Kul att du trivs så bra! Missade dig på msn igår, men hoppas kunna haffa dig idag! Kramar

2008-03-09 @ 23:20:29
Postat av: Caroline

Hej tjejen! Vad härligt du verkar ha det där borta på ditt äventyr! Skönt att höra att du trivs. Börjar själv få lite resenerver inför resan till det stora landet i väst=) Fortsätt att ha det superbra!!/C

2008-03-10 @ 17:19:39
URL: http://www.detail.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0