Med näsan i backen

-Du var minsann aldrig sjuk förr...
Det får jag höra varje gång mamma hör mig förkyld och eftersom jag var sjuk veckan innan march break trodde jag nu det var slut på det. Men nejdå. Jag sov bokstavligen talat inte en blund i natt. Fram till halv tre låg jag och frös som om jag låg ute i snön i bara nattlinne. Efter att ha byltat på mig mjukisbyxor, varma strumpor och tröja(värre än du jensan) blev jag så varm att jag knappt stod ut. När klockan visade halv sex gav jag upp försöken att somna och låg och väntade på att klockan skulle bli sju så jag fick gå upp.  Frossa, värk i hela kroppen, hungerkänslor och huvudvärk avlöser varandra.Men spela roll. Jag har förtusan bestämt mig för att träna järnet denna veckan och det ska jag minsann göra. Danslektion och konditionsträning står på schemat ikväll. Om jag inbillar mig att jag inte är sjuk så är jag ju ej det eller hur.
image399
Idag sken solen hela dagen och jag gjorde bara en "nästan vurpa". Igår slog jag mina andra tre rejäla vurpor med att slå huvud och hand och knä pladask i isen så det tjongade till ordentligt. Ganska otäckt men jag klarade mig. Jag är trött på is, inte på snö men på is som gör att det tar tjugo min längre att gå till skolan än normalt. Trött på is som faller från byggnader som gör att man får kasta sig åt olika håll för att inte vakna upp på intensiven med en istapp utstickande ut örat. Jag röstar för nollgradigt och solsken.

Nästa helg igen är det påsk och alla svenskars familjer har skickat gottegodis till påskfirandet. Sen helgen efter ska vi till ett äventyrsland men istället för vattenrutschkanor och dylikt är allt på snö!!! Ska bli ashäftigt. Skulle gärna ta mig till Toronto helgen efter men pengarna sinar fort när man har roligt så kanske att det projektet inte går i hamn. Helgen efter det kommer päronen och då blir det igen Montreal/Quebec City/Freddy och avslut i Halifax.
Sen är det bara två veckor kvar innan vi tar oss söderöver till NYC, firar min föllsedag och sen vidare runt i USA.
Tiden har gått skitfort. För fort. Jag vill inte hem. Inte alls faktiskt.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha! Ja man ska va försiktig med fallande is, med tanke på hur stora istapparna är här så är det snarare ur tån istappen sticker ut - aj ;)

2008-03-10 @ 22:44:37
Postat av: Emelie

jofast BAL klänning sanna. what the fuck vem har BAL klänning på sej på en bröllopsfest? De e ju inte ens samma dag som bröllopet juhe! jaja de löser sej säkert...

2008-03-12 @ 11:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0