Idag är det...

....exakt tre år sedan jag startade denna blogg. Får väl ta tillfället i akt att tacka min inspiration för att börja blogga- Micela. Hennes blogg var den första jag läste i bloggsfären och kom på att jag ville ha en jag med. Den har varit en utmärkt kommunikationsform för mig och mna vänner att hålla sig uppdaterade om hur vi lever våra liv när vi inte är i samma stad. Bloggen har fått berätta om mitt liv i Örebro, somrarna i Paris och nu mina halvår i Kanada och USA. Har vid två tillfällen läst igenom bloggen och sett hur humör gått upp och ner men framför allt hur jag blivit en mer positiv och gladare människa. Att jag blivit nöjdare med livet och att jag verkligen uppskattar mina vänner och familj mer och mer. Man inser när man blir äldre vad som är viktigt och hade jag inte haft dessa stöttepelare som jag haft sen jag kom till Örebro så hade jag inte varit den jag är idag.
Nu blev det känslomässigt och jag ser nog att Jpkg-tjejen fnissar litta=), men det är tre år sedan jag började på universitet och dessa tre åren har jag gett mig otroligt mycket. Bästa vännerna, utflykter, galna upptåg, sorg och svek men mest roliga saker och alla saker har jag skrivit om i bloggen och kan nu se tillbaka på allt detta och inget är glömt! Sweeeet.

Idag har jag hittat fyra jobb som jag ska söka under veckan, alla fyra i samma stad i Sverige. Har skickat runt min CV till pålitliga och duktiga människor som gett tips och råd- THANKS!! På fredag ska alla fyra skickas ut. Har som mål att nu i början söka minst fem jobb i veckan, så får vi se vad man får för respons! Jag har GIVETVIS inte gett upp utomlandsboendet men jobben jag kommer söka passar mig som handen i handsken!

Ikväll är det andra debatten mellan Obama och McCain och varje tillfälle jag får att diskutera politik med amerikanerna tar jag vara på. Förvånansvärt är båda två pojkarna jag pratat med republikaner men detta valet kan de inte med att rösta på McCain och Palin pga av hennes idiotiska åsikter och hans ignoranta sätt mot sitt eget folk och kärleken för krig.

Jag.har.så.sjukt.mycket.att.göra.här.nu. Tiden bara rinner iväg från mig, men roligt har jag ju, lärorikt och skoj! Jag gillar dock när jag inte har redig koll så nu.måste.jag.göra.en.lista. LOVE LISTS!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0