Obama for president

Igårkväll sändes Obamas 30 minuter special-program. Jag tycker det var mycket bra. Han talade till folket på ett bra dock mycket amerikanskt sätt. Han fick en att tycka om honom än mer. Programmet ade setts av flera miljoner och uppskattats men trots allt Obama har gjort de senaste månaderna har hans försprång på McCain minskats och de skiljer nu bara 5%. I helgen sätter McCain in sin 72timmars republikanspurtkampanj som gjorde att Bush vann förra gången....

Igår tog jag en lång promenad med P3 dokumentären "Mordet på Fadime" i öronen. 90 minuters promenad och ilskan bara växte, hur fan kan det få gå till som det gör? Hedersmord? VA? Helt sjukt.
Dock måste jag säga att en promenad utan musik var för mig inte möjligt innan men det går minsann lika bra med dokumentärer, både lärorikt och rogivande. I eftermiddag blir det nog dokumentär om Kongokrisen. Sen gym. Sen har jag Heroes och Grey´s att se ikväll. Mysigt. I mitt försök att spara pengar inför resorna jag ska göra om några veckor så får jag se till att roa mig på mitt eget lilla sätt, mitt gratis sätt=)

CIao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0