C-O-N-F-U-S-E-D

Jag är confused. Oktober närmar sig med stormsteg och det är då jag satt deadline för att börja söka jobb. Har tre fina CVs, svensk,fransk och engelsk och ska börja skicka ut. Jag har valt ut typ tre fyra städer där jag tänker bosätta mig beroende på vart jag får jobbet, har inte sett några andra alternativ. Men jag ser på vänner som läst samma sak som jag och har svårt att få jobb där de vill. Kanske måste jag sluta tänka på Paris, New York och inse att man får helt enkelt bo ngnstans där man får jobb.
Ska man behöver sänka sina stadsförhoppingar eller helt enkelt köra stenhårt på bara de städerna? Kanske får man det jättebra i Eslöv, Trondheim eller Bombay också? Kanske ska jag söka jobb wherever och bara se vart jag hamnar, låta ödet bestämma eller ska man försöka styra lite över det? Har tänkt supermycket på framtiden i helgen. Man vill ju vara nära sina bästaste vänner men samtidigt kan man inte låta varken kille eller kompisar bestämma vart man ska ta vägen.

Ni ser, förvirrad. Nåväl. Vad jag får göra är kasta ut CVs till höger och vänster och se vad som händer, eller vad tror ni?

Ciao

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag vet inte om jag kan ge dig sa mycket rad...men jag valde ju stad forst och soker nu efter en manad fortfarande efter jobb. Kanske var naivt, men det ar verkligen har jag vill bo. Andra soker oftast jobb forst, men vill du verkligen bo i Eslov???



Efter en manad har sa vet jag att jag valde ratt. Jag har freelance jobb sa det ar inte det att jag inte jobbar. Men om min drom ska ga i uppfyllelse maste jag ha ett fast jobb snart ocksa. Dromjobb i alla ara, men hittar du din dromstad sa slar det hogre. Det ar ju dar du ska bo. Jobb kommer och gar.

2008-09-08 @ 21:21:55
URL: http://veronicaw.blogg.se/
Postat av: emelie

men HALLÅ du får ju inte tappa hoppet bara för att vi muppar runt här i sverige.haha nu är det så här att jag tänkte först: om en månad måste jag ha (riktigt) jobb, sen om tre månader måste jag ha jobb,och nu om 6månader måste jag ha jobb. haha jag tror ödet med lite styrning för bestämma. Men du få ju köra ditt eget race å ABSOLUT inte utgå ifrån att de inte kommer att gå. god damn it=)

2008-09-09 @ 07:41:09
URL: http://browni.blogg.se/
Postat av: Johanna

håller med föregående talare och lägger till att jag faktiskt börjar tro att livet är som i filmen Sliding Doors; man går mot ett och samma "öde" men hur vägen dit blir beror på val och tillfälligheter :)

Njut nu av din praktik i det varma landet! Det är en order :)

2008-09-09 @ 20:57:01
URL: http://jnews.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sliding Doors är min favoritfilm. Nog för att jag vill tro att det är så. Men hur lätt är det att tro att man kommer träffa sin drömprins när nuvarande kille är otrogen, eller få det bästa jobbet när man inte får något jobb alls? Men det är bara min stress som påverkar det nu....Sanna du ska njuta av San Diego :) och jag lovar att allt kommer falla på plats.

2008-09-09 @ 22:34:42
URL: http://veronicaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0