Politik,politik,politik!

Efter att ha spenderat eftermiddagen i Fashion Valley med S, där vi spankulerade bland affärerna, köpte varsin cinnamon bun och suktade efter H&Ms öppnings datum gick vi på bio. Righteous Kill med Rober de Niro och Al Pacino. Även Fifty Cent hade en roll vilket ju drog mig dit, hehe. Filmen var helt okej, lite rolig på sina ställen och lite spännande på andra ställen. Sen styrde vi kosan hem där jag tänkte fortsätta med en annan film men fastnade framför olika intervjuer med Obama och McCain. Har spenderat typ tre timmar med att sätta mig in i deras politik. Mest skrämmande var ändå intervjun med Sarah Palin där hon säger att hon tycker att även om en tjej har blivit våldtagen så ska hon INTE göra abort- hon är pro-life all the way. Bara om mammans liv är i fara, då kan man se abort som ett alternativ. HUR TÄNKER MÄNNISKA EGENTLIGEN??
Jag är glad att tokan inte är min mamma. Hennes vapenpolicy verkar ju ganska skruvad...Kolla in intervjun med henne nedan...
http://abcnews.go.com/video/playerIndex?id=5783816
Erik fann även en blogg, skriven av en svensk boende i USA som skriver om valet, mycket roligt och intressant att läsa.
http://www.usablogg.org/

Imorgon ska jag ta mig till Zooet. Jag har sagt det två helger innan men denna helgen blir det verkligen av, je vous promets!
Nu ska jag läsa ut min sista bok av Eric Jerome Dickey och imorgon blir det en ny bok!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha! Nu har jag fått en snilleblixt- kolla min blogg!

Har du pratat med din bror? Är han intresserad av att flyga med oss? Vi bokar på måndag.

Ha en bra dag!

2008-09-13 @ 20:12:22
URL: http://jehe.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vet att du skrev i ditt förra inlägg att det som skrivs i dn om usa poltik inte stämmer. Det är ingenting jag vet någonting om (däremot om det är aftonbladet som är källan så är det ju ingenting som väntas stämma heller), men kan det verkligen stämma? Vad jag har hört så ledar Obama ftf. Oavsett- inte ens amerikanarna kan väl vara så dumma att de väljer ett parti som för dem 50år tillbaka i tiden, när det väl kommer till kritan? Vi får snart se!

2008-09-13 @ 20:15:30
Postat av: Jenny

http://www.hbl.fi/text/utrikes/2008/9/8/w17505.php

....maj god, du har rätt! Hur är det möjligt att det är så här det ligger till?! USA har ett mkt skumt land...

2008-09-13 @ 20:26:00
Postat av: Jenny

ok, nu bombarderar jag med kommentarer- kanske borde ha mailat ist haha. MEN det står på sista raden i det jag skickade att det bara var 1,022 amerikaner som deltagit i undersökningen- så när allt kommer omkring stämmer det nog inte ändå. Vi får hoppas det iaf!

2008-09-13 @ 20:29:28
Postat av: jenny

jag missförstod texten. haha glöm det. Ett skumt land som sagt!!

2008-09-13 @ 20:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0