Officiellt höst!

Tisdagsmötet avklarat och det var vilda diskussioner mellan republikanerna och demokraterna. Den nya utsedda VP Sarah Palin har ju tydligen varit runner up to Miss Alaska och anses av demokraterna vara dödöstöten för Mccain. Samtidigt ska hennes 17-åriga ogifta dotter ha barn men det är lugnt meddelar Mrs Palin. Hon kommer föda barnet och gifta sig. Punkt slut. Situationen räddad, säger dem. Stackars flicka. Det kommer bli en rolig höst, att få följa valet på plats. Speciellt med två olika lägren på konsulatet som slänger gliringar lite hit och dit. "Oerfarne Obama", "gubbstrutten McCain som lever på frugans pengar", "VP Biden som gjorde bort sig -88 när han själv ran for presidency", "Palins man som åkte fast för DUI -80, what has that got to do with the politics?? Men roligt är det:) Alla tal som hålls varje dag på tv, de kärleksfyllda hemma-hos reportagen med Obamas familj( Ja det är ju inte Barack som bär byxorna i det hushållet, Michelle kommer bli den nya presidenten om Barack vinner säger dem)
Hemsidan är i full gång, nästa vecka är det möte för Swedish Center och jag är ordningsman! Vi håller på att anordna för avtacks(heter det så?)middagen för vår Konsul. Så lite händer det. Igår, första september, var första officiella dagen på hösten. Skolor börjar, alla går tillbaka till sina jobb och stränderna är tömda på turister.

Jag har börjat skriva på min praktik-rapport och loggbok som är mandatory för praktiken. Jag ska leta upp en kurs att läsa, förhoppningsvis kan jag läsa en turismkurs på något av universiteten här. En tjej berättade om kurser som weddingplanning och dylikt och det hade varit superbt roligt att läsa! Som den eventplanner jag vill bli så måste man läsa så mycket man kan eller hur?


Denna damp ner i brevlådan häromdagen. Fin inbjudan. Det är E som har gjort den, nice work there E;)
Man har ju kommit upp sig i världen genom konsulatet, host host ;)

Nu blir det att skriva inbjudan till Swedis Center möte, sen leta upp hemsidor på Bs begäran!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0