Hos frisören

Igår var jag his frisören. Mitt emot eller bakom spegeln(hur man nu än ser det) satt en annan och fick håret fixat. Hon förde en diskussion med sin anorektiska modegalna(so she said) frisör:
- (kund) Ja gud jag älskar att resa, Frankrike, Spanien, ja överallt!!
- (frisör) Ja jag med, det är så kul med kulturer och se andra länder och deras mode.
- (kund) Ja modet, ja då borde du åka till Milano, underbar stad med massa mode!
- (frisör) Ja, Milano....ja det ligger ju Spanien eller hur?
- (kund) Mmm njaeeee i Italien är det ju...

Hur kan du INTE veta var Milano ligger 1. Om du är MODEINTRESSERAD? 2 COMMON KNOWLEDGE?  VA?
Sånt skrämmer mig, att folk i min egen ålder inte vet VART MILANO ligger. Fine, det är en jäkelens massa jag inte vet som jag borde veta men en sak är säker, jag VET att Milano ligger i Italien SEN JAG VAR TYP tio.

Min frisör är världsbäst, hon lärde mig göra inbakad fläta som jag nu över friskt på och håret har en skinande glans=)
Loves it. Malmö-besöket var genomtrevligt och skoj! Kunde inte blivit bättre.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0