Ibland..

...får jag tankar på att jag vill uträtta eller göra något som gör mig uppskattad av en massa människor. Som gör att folk tittar och tänker ja där e hon ju, hon som gjorde det där. Kanske är det för att jag själv är så fascinerad av människor som gjort något som uppmärksammats. Jag beundrar människor som i det tysta gjort bra ifrån sig och som sen får uppskattning för det. Typ författare som skrivit flera år på något och helt plötsligt syns överallt för den magnifika boken de skrev. Eller en hockeyspelare som slitit och tränat sen barnsben och nu får uppskattning i form av NHL-kontrakt, för det är ju då de börjar "synas" för alla runt om. Musiker, artister, författare, ja alla dessa med talanger, riktiga talanger, nu snackar vi inte Lindsey-jag-har-inte-gjort-ngt-för-att-bli-känd-Lohan. Jag önskar inte bli känd kanske men jag skulle också vilja göra något banbrytande, något som blir uppmärksammat, något nyskapande. Men....vad? Vet inte om det är så banbrytande att vara hockeyspelare men ni fattar grejen. Att uppmärksammas för sin talang, kanske jag menar...

Först och främst kanske jag ska fokusera på att hitta en sysselsättning till hösten, men det är inget som lockar, jobben verkar tråkiga, utbildningar orkar jag inte med trots att kanske en turism-utbildning hade varit rätt för mig. Nej usch och tvi för hösten, må den inte komma för fort.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0