Les francais dans mon coeur.


Artikeln börjar med:
" Strejk igen. Tre miljoner fransoser visade häromdagen sitt missnöje. De anklagade Sarkozy för krisen utan att tänka på att Frankrike påstås ha klarat sig bäst i Europa hittils. Men fransmännen står sig själv närmast i ett land där "globalt" betyder hela landet". De menar inte världen som vi...."

Man kan ju inte annat än älska fransmännen. De lever i sin lilla bubbla och tänker inte på något annat än La France La France. Bilden är från Paris, från vänstra stranden som just nu är hetaste stället i Paris. Jodå, trots att jag inte varit där på snart två år håller jag mig strikt uppdaterad på vad som sker o händer i min absoluta favoritstad. Även om det länge stått mellan NYC och Paris så har nog Paris ändå blivit den absoluta favoriten. Som min vän E skrev nyligen, Paris je t´aime.
Snart dags för fika med kusselin, sen utbildning på K-Rauta. Sen imorgon börjar slaveriet för de där extra kronorna som kommer föra mig till P-A-R-I-S. Tjatar jag? Möjligt, men mitt fokus står endast på den staden. Inget annat. Eller nej, det är väl inte helt sant. Mitt nya jobb är viktigast. Fem månader av jobb, härligt. Nu har det börjat sjunka in att de faktorer jag allra helst velat arbeta med (Turism & Information) finns båda med i et jag ska göra. Har jag haft världens flyt eller vad?

Äntligen time för mig att sluta leva mitt arbetslösa liv där jag levt genom andras arbete,andras kärleksliv och andras resor och what not. Im resigning as lifecoach.
 
Ciao

Kommentarer
Postat av: emelie

Todels. Den helgen kan jag inte för då planerar vi roadtrip=(

2009-03-25 @ 11:58:53
URL: http://browni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0