A new me

Sitter här och klappar mig på axeln lite. Jag har många gånger sagt att 2009 inte har varit ett vidare bra år men now when I come to think of it, så har jag gjort en hel del saker som faktiskt förändrat mitt liv:

- Sökt jobb, fått jobb, sagt nej till jobb och fått jobba med något jag vill jobba mer med!

- Satt mig själv i situationer jag inte känt mig hemma och klarat av dem, galant!

- Tagit tag i en långdragen kamp och närmar mig målet, dit jag velat komma länge länge.

- Gett mig in i dejtinggamet och insett att de killar jag tidigare träffat inte alls representerat hela manliga befolkningen, det finns otroligt varma,snälla,roliga och härliga killar, så även för moi.


- Glömt bort ett ex, och uteslutit flera människor som inte ger mig något i livet mer än huvudbry och osäkerhet.

- Satt mig själv först, like if I were a boy....=)



Jag har verkligen förändrats detta året, det kände jag allra mest av nu när jag var tillbaka i Paris. Jag sökte inte samma saker där, letade inte efter samma sorts highs and lows. Staden var densamma, jag älskar den lika mycket men på ett nytt sätt. Jag vet att jag är arbetslös, och att jag bor hemma, men en dag kommer jag se tillbaka på denna stund, detta år och inse att det var nog detta året jag förändrades mest och gjorde mest för att göra livet bättre. Det trodde jag inte att jag skulle tänka bara 2 veckor sedan. Paris changed me. Again.

Ciao

Kommentarer
Postat av: annelie

Nu kan jag inte hålla mig mer...är så himla nyfiken. Läser ju din blogg och har fått för mig att du har något "projekt" som du håller på med...och som snart är klart(?) Stämmer detta? (skrev om en långdragen kamp idag) Vad är det du håller på med? Eller har jag hittat på att du har en massa hemligheter för dig kanske...



Blev glad av ditt inlägg idag förresten, way to go girl!

2009-09-17 @ 18:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0