Inspiration måndagmorgon

Jag fortsätter på temat INSPIRATION och tror att jag nästan varje dag blir inspirerad av en person, så här kommer dagens inspiration:

Min vän som jag lärde känna i San D. Hon var då mest intresserad av fest, rika män och levde verkligen för stunden. Hon sa tom att hon funderade på lyxfrulivet... När jag så igår träffade henne över en kaffe berättade hon om sin nya pojkvän som inte alls är rik, utan att hon var kär och att hon hade gjort praktik på ett universitet inom Human Rights Watch och fått en mentor där som rått henne att göra utlandspraktik inom mänskliga rättigheter vilket hon ville göra, att göra det i Sydamerika för att hon talar ju faktiskt flytande spanska, vilket jag VET att hon kommer göra. Han hade själv varit i Elfenbenskusten och han talade flytande franska i sin tur och sa till J att läsa även det vilket hon nu anmält sig till. Till saken hör att hon är utbildad jurist och skulle fortsätta plugga fler kurser för att få en än mer gedigen utbildning. Att hon satt deadlines för hur länge hon skulle vara där hon är nu och att funkade inte livet där om fem månader så var det hon som bröt upp och skulle göra annat, hon skulle inte fastna i bekvämlighetsträsket utan tänkte köra på uppåt i karriären.

Jag blev inspirerad av hennes planer för jag VET att hon kommer göra det, plus att hennes sätt att prata om det var ett väldigt moget sätt att se på saken och att hon gått från en person till en annan. Jag inspirerades till att verkligen sätta dead-lines nu för hur jag ska göra i mitt liv, när det är dags att verkligen kasta mig ut ur detta hus och ge mig av.... TACK J för samtalet igår!

MÅNDAG! Ikväll åker jag till Sthlm. Imorgon har jag intervju. Sen har jag date med A & S. Ska försöka hinna med lite shopping på onsdag innan jag åker hem. Sen blir det SPA, Frisör och Möte. Fullspäckad vecka men en härlig sådan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0