The way to be!

Enligt Marie Söderqvist Tralau i DI Weekend räcker det inte med prylar för att höja sin status, nu måste man ha mer:
1. Vara allmänbildad
2. Vara duktig på sitt arbete
3. Har arbetat ihop en egen förmögenhet
4. Vara en engagerad och duktig förälder
5. Kunna tala flera språk flytande

Allmänbildad kan alla vara, det handlar ju mest om att sätta sig in i världen, läsa mycket och kunna lite om mycket..typ. Duktig på sitt arbete....okej ska bara skaffa ett först SEN ska jag vara BRA på det=) En egen förmögenhet...det kommer. Duktig förälder..ja det kommer det med! Tala språk, now we´re talking! That´s my area of expertise hahaha.

Ciao

Kommentarer
Postat av: marresmamma

Intressant... Känner att jag klarar nr 1 i alla fall. 2 och 4 går liksom ihop och det är väl sådär, nr 5 klarar jag om två språk räcker och så några fattar jag lite av men dammit, nr 3 kommer aldrig att hända eftersom internetshopping finns!

2009-09-25 @ 21:07:08
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0