Mums filibabba vilken härlig matblogg!

Idag hittade jag en blogg som jag suttit och "bläddrat" i ett bra tag. Inspirerande, härliga bilder och sjukt läskande maträtter! Perfekt blogg inför beach 2010, med alla dessa nyttiga tips och sunda tankar kring mat,vikt och dieter!

LÄS BLOGGEN HÄR

En vän till mig har de senaste året rest runt över hela världen, mestadels i Afrika och öar utanför Afrikas kust. Hon berättade om friheten, glädjen och den totala avsaknaden av måsten, utseendefixeringen, klädstilar och hur folk ska vara och inte vara. Just nu känner jag att jag också skulle behöva en sådan resa. Slippa tänka på våroutfits, semesterresan med tillhörande bikinibody, att man ser OK ut i håret, kläderna, kroppen, att man har ett jobb, ett liv utanför det och en bra attityd till allt. Jag skulle vilja stänga igen min butik, sätta mig på nästa flyg söderut och bara njuta av en kravlös vardag. Det är såklart bara jag som kan låta bli att låta kraven bestämma över mig men i det samhälle vi lever har man inte så mycket val. Det finns runt om en hela tiden, it is down ur troath literally. Är det bara så att jag har en depptid eller jag faktiskt skulle behöva komma bort, långt bort, och bara slippa allt detta? Känner inte ni också att ibland vill man bara slippa allt?

Ciao

Kommentarer
Postat av: Emelie

WORD!

Eller så skulle jag vilja stanna tiden och sluta bli äldre. Är det Linda du har snackat med eller???

2010-04-13 @ 15:20:25
URL: http://missemli.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Precis, Linda! Lät helt jäkla underbart det hon har gjort. Man borde göra detsamma!

2010-04-13 @ 15:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0