Robbed

Fy. Jag drömde inatt att jag var på MCdonalds med en vän och att jag gick ifrån min datorväska en snabb sekund. Givetvis fanns inte min dator kvar när jag kom tillbaka och jag kunde i drömmen känna på riktigt hur ledsen jag var, för är det något jag blir superledsen över så är det att bli bestulen. Jag vet inte varför jag blir det för det är ju bara materiella ting men det gör faktiskt ont i mig. Det har ju hänt med mobiler, kamera, pengar men aldrig större saker.

Jag kommer ihåg hur min bror ringde i somras och sa att larmet hade gått hemma i huset och eftersom jag var närmst, kunde jag köra hem och se hur mycke de stulit.....I bilen hem var jag sådär ledsen och tänkte på min dator och alla andra saker som de säkert tagit...och att det var jag som gått hemifrån sist och att det var mitt fel att de kommit in...

Sen visade det ju sig att jag inte stängt ett fönster och att vinden satt igång larmet och allt var kvar, LÄTTNAD DELUX!

Frågan är varför jag blir så berörd av att förlora materiella ting, eller är det kanske själva handlingen som gör mig ledsen? Blir ni också sådär ledsna?

Ciao

Kommentarer
Postat av: Emelie

Aldrig blivit bestulen faktiskt. Folk ser att de inte har nått att hämta hos mig. muhahah. Men jag skulle nog bli mer arg än lessen om de hände=)

2010-04-11 @ 19:51:49
URL: http://missemli.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja, det är nog inte det materiella, utan mest känslan. Att nån inkräktar på ens mark liksom.

2010-04-11 @ 21:34:04
Postat av: marresmamma

Jag ÄLSKAR mina saker och skulle bli fruktansvärt ledsen om nån snodde dem...

2010-04-12 @ 10:07:12
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0