Yttrandefriheten

Det finns inget roligare än att föra livliga diskussioner. Speciellt om man har konkreta saker för varför man tycker som man tycker. Men ibland kan jag känna att jag bara känner något för ämnet i fråga och egentligen ingen anledning varför jag tycker som jag tycker. Men då blir det svårt att försvara sin åsikt. Igår var det politik som diskuterades, idag var det Frankrikes förbud av burkan. Intressanta diskussioner men jag känner att jag tappar bort mig för jag kan inte tillräckligt mycket. Tyvärr. Men måste man kunna mycke för att tycka saker? Kan man inte bara få gå på känsla ibland, känna efter vad som känns rätt i magtrakten när man hör saker sägas?

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0