L´été 2006

Vad: VM 2006. Var: Paris.

Sommaren 2006 spenderade jag i Paris med mina fellow musketeers J & E. VM förgyllde och vi kollade Sveriges matcher på australiensk bar och fick med oss fransmän, australier, engelsmän och amerikaner att heja på vårt kära landslag. Våra BFs var iklädda gult och blått och svenska flaggan hängdes upp till vår ära. Glädjen var total när vi lyckades få in några mål och faktiskt vann matcher!! Finns det något bättre än en hel bar som utbrister i glädje och unitas i kramar och vrål? True gläjde I tell ya. Dock att se åttondelen med tyskar när vi mötte tyskar och blev förnedrade av tyskar var sådär. Men det är ju inget att tänka på nu.
Eller när Frankrike vann semifinalen. Direkt efter slutsignalen ställde sig min chef i baren och sa till alla att nu stänger han restaurangen, ingen ska jobba när Frankrike är i FINAL, alla tar sig till Champs Elysée NU! FIRA! Vi hade stängt och kastat ut gästerna innan franska laget ens hade lämnat planen och folk vallfärdade ut på gatorna, tjoandes och skrikandes och alla gick i samma riktning, Champsan. Väl där firades det och en gläjde inte utav denna värld förde oss alla samman. Jag kände mig mer fransk än någonsin. Det var en av de bästa somrarna i mitt liv. Fotbolls VM, mina bästaste vänner, i världens bästa stad, hetta, härligheter, fransmän och bekymmerslöst liv. Fuckin Fabolous!

Vad jag saknar den sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0