Finaste spanet finns på mitt jobb, så ere!

Jag har ju ett fint span här på jobbet. Han är bra fin. Fo sho. Hans namn är två djurnamn ihopsatta. På engelska. Långsökt, kanske lite men jag tycker han får en viss karaktär av dessa djursnamn. Det ena djuret är pingvin. Det andra djuret äter pingviner. Snygg är han iaf. Sådär fina drag, sådär snygga kläder. Nästa för snygga kläder. Nästan för väl put together men none the less, fine as a canonball. Sa de inte så förr? Fine as a canonball?  Men detta span är nog en sådan som stannar vid span. Vi har ingen anledning att ha kontakt, känner inga gemensamma och sitter lååångt ifrån varandra. Men samtidigt, med span menas att jag spanar in hans fineness whenever possible så jag nöjer mig med en glimt eller två under dagarna.

Ikväll springer jag o mina fabulösa kollegor Vårruset. Eller de springer, jag ska vakta picknickkorgen. Jag låter dem tro att jag hamnar på efterkälken men i själva verket viker jag av och går tillbaka till picknickareat. Så här dålig kondis har jag inte haft under hela mitt liv =) men runt kommer man ju alltid!

Heja mig!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0